Handelsbetingelser

Betaling

Zooshop.dk modtager betaling med Dankort/VISA-Dankort, VISA, VISA Electron, Mastercard. Betaling vil først blive trukket på din konto, når varen afsendes. Betaling for varer på Zooshop.dk kan kun ske med betalingskort.

Alle beløb er i DKK. Danske kroner og er inkl. moms.

Zooshop.dk krypterer alle dine kortoplysninger med den såkaldte SSL (Secure Socket Layer) protokol. Det betyder, at uvedkommende ikke kan aflæse dit kortnummer eller andre informationer under transaktionen. 

 

Levering

Zooshop.dk prøver at efterstræbe at afsendelsen af ordrer indgået før kl. 16:00 bliver sendt samme dag. Ordrer indgået efter kl. 16:00 bliver først afsendt dagen efter. I tilfælde af at varen ikke er på lager, vil der forekomme længere leveringtid.

Pakken forventes leveret på din adresse mellem kl.8 og kl.16, men dette kan varierer. 

Zooshop.dk sørger for levering med PostNord og GLS (med mindre andet angives) til modtager på den dato der er ønsket i bestillingen. Såfremt der opstår forsinkelser hos PostNord og GLS, vil dette tilsvarende forsinke leverancen i forhold til den ønskede leveringsdato. I tilfælde af meget forsinkede (adskillige dage) eller decideret udeblevne leverancer, fremsender Zooshop.dk naturligvis en ny leverance uden beregning.

Levering til Bornholm og visse småøer kan i nogle tilfælde kan vare op til 4 dage. 

Zooshop.dk leverer kun til adresser i Danmark. Zooshop ApS forbeholder sig ret til at ændre leveringsbetingelserne uden varsel. Ordrer kan sendes til privat adresser, firma adresser, posthuse og til pick-up lokationer over hele landet.

 

Reklamationsret

Zooshop.dk yder 2 års reklamationsret i henhold til købeloven. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig. 

Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Når du returnerer varen, bedes du beskrive problemet så detaljeret som muligt.

Reklamation og varereturnering bedes sendes retur til:

Freeway ApS

c/o Zooshop.dk

Brovej 20A

8800 Viborg

Varereturnering foregår også til denne adresse – bemærk at vi ikke modtager pakker sendt pr. efterkrav. Fyldestgørende informationer skal medfølge pakken – eksempelvis kopi af ordrebekræftelse, registreringsnummer og kontonummer for bankkonto hvortil refusion kan foregå, kopi af evt. forudgående korrespondance mv.

 

Fortrydelsesret

Du har som forbruger 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare, eller får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis.  

Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb.Der kan oprettes en retur anmodning ved at logge ind på din konto på zooshop.dk, meddelelsen kan også gives pr. mail på kundeservice@zooshop.dk, eller ved at benytte standardfortrydelsesformularen. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.                                                                                                             

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.

 

 

 

 

Returnering

Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, at du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Omkostninger ved returnering af varer, skal du selv betale. Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind, da du bærer risikoen for varen.

Manglende original emballage kan muligvis udgøre en værdiforringelse, så for at være sikker på at kunne modtage alle pengene retur, anbefales det, at varen returneres i original emballage.

 

Varens stand, når du sender den retur

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.

Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.

 

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet. 

Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, undtagen leveringsomkostninger, uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 21 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale.

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur.

Refusion

I tilfælde af aftalte dekorter, returnerede varer eller forudbetalte varer som afbestilles før afsendelse, skal der ske en hel eller delvis refusion af købesummen. Refusion sker normalt altid ved bankoverførsel, og Zooshop.dk har derfor brug for oplysninger om registreringsnummer og kontonummer for din bankkonto. Disse oplysninger er ikke følsomme, og kan uden videre oplyses pr. e-mail eller anden traditionel korrespondanceform.

 

Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til: 

Freeway ApS

c/o Zooshop.dk

Brovej 20A

8800 Viborg

Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.

 

 

Cookies

Zooshop.dk anvender cookies i forbindelse med vores login system og til statistik og målrettet markedsføring fra os selv og vores samarbejdspartnere. Vi registrerer ingen oplysninger omkring dig eller hvad du køber hos os i cookies.

 

Logstatistik bruges på Zooshop.dk. Et statistik system opsamler information, som kan give et statistisk billede af, hvor mange besøgende et website har haft, hvor de kommer fra, på hvilken del af websitet dette forlades mm.

 

Zooshop.dk anvender denne statistik til at forbedre vores website og dets funktionaliteter. Statistik bruges i forbindelse med markedsføring og til at skabe øget brugervenlighed.

 

 

Persondatapolitik 

For at du kan indgå aftale med os, har vi brug for følgende oplysninger:

Navn, adresse, tlf.nr. og e-mailadresse.

Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål at kunne levere varen til dig.

Personoplysningerne registreres hos Zooshop ApS og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.

Den dataansvarlige på https://zooshop.dk er Zooshop ApS.

Dine oplysninger videregives eller sælges ikke til tredjemand.

Som registreret hos Zooshop ApS, har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til: kundeservice@zooshop.dk

 

 

 

 

 

Klageadgang

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til kundeservice@zooshop.dk.Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til relevante nævn på området, såfremt betingelserne herfor er opfyldt.

 

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen

Nævnenes hus

Tolboden 2

8800 Viborg

www.forbrug.dk

 

Er du forbruger med bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her -http://ec.europa.eu/odr

 

  

Generelle oplysninger

Zooshop ApS

CVR-nr. 35 02 54 99

Brovej 20 A, 8800 Viborg

kundeservice@zooshop.dk

Telefon: 38424040

 

Betingelserne er senest opdateret 04.01.2018

Vores telefon og chat er desværre lukket i øjeblikket.

Brug for hjælp?

(+45) 38 42 40 40

Kundeservice åbningstider

Mandag - fredag 09:00 til 12:00
Lørdag, Søndag & helligdage Lukket

Har du nogle spørgsmål, kan du kontakte os på email eller telefon. Vi besvarer emails indenfor 1 time i åbningstiden.

Send os en mail

Vi er klar til at chatte med dig mandag - fredag fra 09.00 - 12.00. Så er du sikret den rette information.

Start chat

Vil du have vores tilbud først?

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og modtag mails omkring gode tilbud, rabatter og udsalg som den første.